zaterdag 10 november 2012

Concept - Proces

Afgelopen donderdag had ik weer een bespreking met een van mijn docenten. Uit deze bespreking kwam ook weer heel erg de strijd naar voren die ik in mijn verhaal duidelijk wil maken. Ik heb dus besloten om de onafhankelijks strijd globaler te nemen, gezien ik op deze manier meer mensen mijn verhaal duidelijk kan maken. 

De strijd om vrijheid!
De strijd om je niet meer te verstoppen maar te zijn zoals je wilt zijn!

Ik kreeg natuurlijk ook de vraag hoe ik alles wil gaan visualiseren. Hoe geef ik straks mijn collectie weer? Mijn vormentaal? Ga ik gebruik maken van prints of toch ook van stof bewerkingen? Hier wil ik meer onderzoek naar doen. Ik ben nu druk in tijdschriften, boeken en op het internet aan het zoeken naar beelden die mijn verhaal kunnen vertellen maar die ook inspirerend zijn qua vorm en materiaal, natuurlijk moesten deze ook weer niet te letterlijk zijn! De afbeeldingen die ik tot nu toe heb gevonden, die geven wel een bepaalde vorm weer. Een grote monumentale vorm, die het andere overheerst of zelfs onderdrukt. Maar bij andere beelden is juist het contrast duidelijk te zien, hier zie je ook dat juist het kleine detail juist de afbeelding wil afleiden en uiteindelijk juist de grote rol hierin wil spelen! Misschien wil ik dit juist gebruiken...



Nu kan ik me wel afvragen wat ik hier dan precies mee wil doen, hoe ga ik die strijd weergeven? Wil ik het subtiel aanpakken? Of wil ik het juist heel duidelijk en 'over the top' laten overkomen? Wil ik alleen maar commentaar geven, of wil ik juist de strijd en overwinning laten zien? Hoe kan ik het onderdrukte gevoel weergeven waar uit de 'culturele minderheden', mijn doelgroep dus.. los van wil komen? Hoe moet ik het gevangen gevoel visualiseren? Moet ik echt naar vroeger kijken, naar de tijd van de korsetten, BH-verbranders en de punkers of misschien wel naar constructies en de natuur?
Genoeg te onderzoeken in ieder geval!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten