woensdag 13 februari 2013

Proefjes voor stofbewerkingen

 

Ondertussen ben ik ook druk op zoek naar nieuwe (oude) vaantjes die ik kan gaan verwerken voor in mijn prints. Ik heb een drukker gevonden die voor mijn stoffen digitaal wil gaan printen. Het is wel heel duur maar het scheelt veel qua tijd en het is kwalitatief heel goed. Hiervoor moet ik alleen de goede bestanden en ontwerpen maken zodat ik de proefdrukken kan laten zien bij de midterm beoordeling.

Verder was ik ook opzoek naar andere manieren voor het bedrukken van stoffen. Ik heb gebruik gemaakt van sublimatie inkt. Dit teken je op papier en door middel van een transferpers zet je het over op stof. Dit werkt normaal goed op synthetische stoffen maar helaas niet op zijdes. Dit heb ik geprobeerd en het resultaat was niet wat ik wilde hebben.
Ik ben ook aan de slag gegaan met folies. Dit doe je ook door middel van een transferpers. Eerst lijm en dan gaat de folie er op. Het effect is wel mooi, maar ik weet niet of ik het wel weer op leder wil doen zoals ik hieronder op de foto gedaan heb. Misschien wel op een ander materiaal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten