maandag 7 januari 2013

Catalunya

De afgelopen 2 weken heb ik in Barcelona en Calella in Catalunya doorgebracht. Naast het familiebezoek, had ik ook de kans om veldonderzoek te doen voor mijn scriptie. Een opvallend ding is dat je overal de Catalaanse vlag, de 'Senyera' ziet hangen, vooral in de kleinere dorpen. Op deze manier laten de mensen zien dat ze willen dat Catalunya en vooral zij zelf onafhankelijk worden! Ze laten ook zien dat ze trots op hun land en vlag zijn. Dit wil ik ook in mijn afstudeercollectie gaan verwerken. Alles wat ik in Catalunya heb gezien, is alleen maar een bevestiging van datgene wat ik wil laten zien aan het publiek.



 

 

 

In Calella hing zelfs een groot doek op de bibliotheek waarop stond dat Catalunya als staat een nieuw lid van de Europa zal zijn! (Schitterend!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten